با وجود سنگ اندازي ها،گوشي همراه با كيفيت بالا در ايران توليد شد
به دليل بازار بزرگ گوشي تلفن همراه در ايران دولت نهم تصميم گرفت توليد اين دستگاه پيشرفته را در كشور آغاز نمايد و اين كار با افزايش تعرفه با هدف حمايت از توليد داخل آغاز شد
- شركتهاي داخلي با مشاهده عظم جدي دولت شروع به مذاكره با شركتهاي مطرح نموده و 5 شركت خط مونتاژ را در ايران راه اندازي نمودند
- وارد كنندگان كه بازار 1500 ميلياردي خود را در خطر مي ديدند با تمام قدرت و توان مالي وارد صحنه شدند تا دولت را در اين هدف ناكام گذارند و به اهداف خود دست يابند تنها يكي از اين وارد كنندگان كه خود در انگليس ساكن است و فرزندش در دبي بخش عمده اي از بازار موبايل را در اختيار دارد
- تلاش و فشار ها و جو رواني ايجاد شده توسط دلالان ثمر داد و تعرفه دچار عدم ثبات گرديد و در اين شرايط توليد كنندگان وضعيت نا مشخصي يافتند تا اينكه روي تعرفه 25درصد تصميم گيري شد
- وارد كنندگان كه از حمايت كامل وزارت بازرگاني برخوردارند حملات و فشارهاي خود را ادامه دادند تا اينكه در كميسيون ماده 1 تعرفه 4 درصد را تصويب نمايند.
- با وجود همه اين فشارها هم اكنون جديد ترين مدل هاي گوشي با قيمت و كيفيت مناسب در داخل توليد مي شود اما فشارها اجازه نداده گوشي توليد داخل بصورت گسترده وارد بازار شود
- گوشي هاي توليدي شركت نيمه هاي عماد با مونتاژ گوشي هاي شركت هيوندايي وارد بازار شدند
- اگر تعرفه تا 2 سال آينده همان 25 درصد بماند گوشي هاي توليد داخل بخش قابل توجهي از بازار را جلب خود مي نمايند و با تنوع گسترده و قيمت مناسب و ارائه جديد ترين مدل ها حتي قدرت صادرات گسترده نيز خواهند يافت اما آيا دلالان با حمايت وزارت بازرگاني اجازه چنين آينده روشن و اميد بخشي را خواهند داد؟!! اما اگر تعرفه به 4 درصد برسد فاتحه توليد داخل علارقم سرمايه گذاري هاي انجام شده و توان و تخصص بالاي موجود در كشور خوانده خواهد شد اما چرا؟
- به نظر مي رسد توليد كنندگان در كشور دولت حامي جدي جز وزارت صنايع ندارند و وزارت بازرگاني و برخي بسياري ديگر از اعضاي كميسيون ماده 1 به جد از وارد كنندگان و دلالان حمايت مي كنند!!!
چند نمونه از گوشي هاي توليدي شركت نيمه هاي عماد:



